< | Help Index | >
Switch Bounce Measurement |
The Mistral Keypad Test System is capable of measuring the contact bounce of a membrane switch. A simplified circuit diagram is shown below.
Contact bounce is measured when the key is pressed and again when it is released. The bounce time for each action is defined as shown in the diagrams below.
Key Press Bounce |
Key Release Bounce |
The Mistral can measure bounce times, Tbounce, from 0.1mS to 250mS. The High Threshold and Low Threshold range is 0V to 5V.
The parameters used during switch bounce testing are set in the Keypad File's Edit Info window. "Number of switch presses per test" is the number of additional times a key must be pressed for the bounce test. Below this are the maximum bounce times allowed for switch down and switch up.
The Bounce Thresholds section lets you choose from standard voltage thresholds or set custom thresholds between 0 and 5 Volts.
To measure switch bounce while testing, select "Test Switch Bounce" from the "File" menu while in Production Test mode. This can be turned on and off at any time while testing. Note: Bounce testing can't be performed during Life Cycle Testing or when a Keypad File contains Groups.
When "Test Switch Bounce" is checked, after a switch is pressed and the resistance is good, a small window will pop up beside the switch item and you will be prompted to press the switch again. Each time you press the switch the bounce down and bounce up times will be displayed in the small window. After the key is pressed the number of times set in the Edit Info, the average and maximum bounce down and bounce up times will be displayed. If the maximum down or up time exceeds the values set in the Edit Info window, the item will turn red. If the bounce times are ok, the item will turn green. You can test the switch again or press another switch to test its resistance and bounce times.
To cancel the bounce testing of a switch, click on the small window, another item or one of the job control buttons on the left side of the main window.
To look at the bounce times of a switch that has already been bounce tested, click on the switch item.
Bounce times can be saved in the Job Log if the detailed log format is selected. See Finishing The Job And Logging The Results for more information on Jog Logs.
< | Help Index | >
< | Medida de Bote Interruptor | >
Medida de Bote Interruptor |
El Sistema de Pruebas de Teclado Mistral es capable de medir el bote de contacto de un interruptor de membrana. Abajo puede ver un circuito simplificado.
Bote de contacto es medido cuando la tecla es oprimida y otra vez cuando es suelta. El tiempo de bote para cada acción es definido en el diagrama que sigue.
Bote Oprimir Interruptor |
Bote Soltar Interruptor |
El Mistral puede medir tiempos de bote, Tbote de 0.1ms a 250ms. El límite alto y bajo deben ser de 0V a 5V.
Los parámetros usados durante pruebas de bote son fijados en la ventana Editar Info del Archivo Teclado. "Número de interrupciones por prueba" es el número de veces adicionales que debe oprimir un interruptor para la prueba. Abajo puede ver los tiempos máximos de bote permitidos para oprimir y soltar un interruptor.
La seccion de los Límites de Bote le permiten escoger de límites estandard de voltaje o usar límites personalizado entre 0 y 5 Volts.
Para medir el bote del interruptor durante una prueba, seleccione "Prueba Bote Intr." bajo el menú "Archivo" durante una Prueba Producción. Esto se puede prender o apagar a cualquier tiempo durante la prueba. Nota: Pruebas de bote no se pueden hacer durante Pruebas Ciclo de Vida o cuando un Archivo Teclado contiene Grupos.
Cuando "Prueba Bote Intr." es seleccionado, después de oprimir un interruptor y la resistencia es buena, una pequeña ventana abrirá al lado del interruptor y se le va a pedir que oprima el interruptor otra vez. Cada vez que oprima el interruptor los tiempos de bote abajo y bote arriba son mostrados. Después de oprimir el interruptor el número de veces registrados en Editar Info, el promedio y el máximo tiempo de bote abajo y bote arriba son mostrados. Si el tiempo máximo abajo o arriba excede los valores fijados en la ventana Editar Info, el objeto cambia a rojo. Si los tiempos son buenos, el objeto cambia a verde. Puedes volver a probar el interruptor o puedes oprimir otro interruptor para probar su resistencia y tiempos de bote.
Para cancelar la prueba de bote de un interruptor, haga clic en la ventanilla, otro objeto o uno de los botones de control de trabajo en el lado izquierdo de la ventana principal.
Para ver los tiempos de bote para un interruptor que fue probado, haga clic en el objeto que corresponde al interruptor.
Los tiempos de bote pueden ser guardados en un Log de Trabajo si el formato detallado es seleccionado. Vea Terminando el Trabajo y Log de los Resultados para más información.
< | Index de Ayuda | >